سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/12/16 :: ساعت 11:9 صبح)
    « هفت سین »

     

     

    ادامه مطلب...


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/12/16 :: ساعت 10:25 صبح)

    سبزه آرایی نوروزی

    سبزه عروسکی

    سبزه قالبی

    سبزهِ درختچه‌ای

    با نزدیک ‌شدن‌ به‌ روزهای‌ پایانی‌ سال، همه‌ در تدارک‌ تهیه‌ وسایل‌ سفره‌ هفت‌ سین‌ هستند. یکی‌ از مهمترین‌ اجزای‌ این‌ سفره‌، سبزه‌ است. با نمونه‌های‌ جدیدی‌ از سبزه‌ که‌ در اینجا ارائه‌ شده‌، تنوعی‌ در سفره‌ هفت‌سین‌ امسال‌ شما به‌ وجود خواهد آمد.

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( شنبه 86/11/20 :: ساعت 9:9 صبح)

    تصاویر انقلاب

    ادامه مطلب...


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( سه شنبه 86/10/11 :: ساعت 12:40 عصر)
    دوستانی که گوشی نوکیا دارن حتما شماره سریال باتریشون رو چک بکنن
    nokia
    به نظر میرسد بعد از شنیدن اخبار مختلف راجع به آتش گرفتن باطری های لپ تاپ ها و خندیدن به این اخبار اکنون نوبت ما شده تا نگران باشیم. نوکیا اعلام کرده که 46 میلیون باطری گوشی موبایل که در طی انتهای سال 2005 تا ما نوامبر 2006 تولید شده در معرض خطر انفجار هستند. این باطری ها که با مارک خود نوکیا و توسط یک شرکت همکار ژاپنی تولید شده بر روی انواع مدل های گوشی نوکیا قرار دارند و الیته مقداری از آنها نیز به صورت قطعات جانبی فروخته شده است. این باطری ها که از نوع BL-5C هستند برطبق گفته نوکیا بر اثر نقص داخلی ممکن است منفجر شده و آتش بگیرند. نوکیا اعلام کرده که احتمال انفجار زیاد نیست! و این اتفاق معمولا هنگام شارژ کردن رخ میدهد. و تاکنون فقط 100 مورد انفجار دیده شده که هیچ یک صدمه مهمی را به همراه نداشته است. نوکیا راست میگوید یک فرد در بانکوک بر اثر انفجار این باطری 5 انگشت پای خود را از دست داده است. احتمالا از دست دادن پا از نظر نوکیا صدمه جدی محسوب نمیشود. وی ادعای دریافت 26000 دلار خسارت کرده است. نوکیا اعلام کرده این باطری ها را جمع آوری و جایگزین خواهد کرد. اما چگونه بفهمیم که آیا باطری شما هم در خطر انفجار قرار دارد ؟ به ادامه مطلب مراجعه کنید


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( دوشنبه 86/10/10 :: ساعت 8:4 صبح)

     

    بابانوئل واقعی چه کسی بود؟

    «بابانوئل» افسانه ای است که به قدیسی در سده های اول میلادی بر می گردد. قدیسی که در زمان زندگیش با کارهای خیرش زبانزد همشهری هایش بود و بعد به افسانه بابانوئل تبدیل شد. بابانوئل امروزی تغییر شکل یافته اسقف متعصبی از جنوب ترکیه است که دماغی شکسته و اعصابی ضعیف و دلی چون دریا داشت. این اسقف «نیکولاس» یا «نیکولا» بود. نیکولاس ???? سال پیش در ساحل جنوبی ترکیه امروزی، در شهر باستانی « مایرا»، به دنیا آمد؛ جایی که کارهای خیر نیکولا سر زبان ها افتاد و بعدها به صورت مراسم کریسمس رواج پیدا کرد. این گونه بود که افسانه بابانوئل زاده ???? سال پیش، در دور افتاده ترین گوشه امپراتوری روم، شد.

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( دوشنبه 86/10/10 :: ساعت 7:55 صبح)
    فرهنگی
    تاریخچه درخت کریسمس 
    سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه های خود آوردند، برمیگردد. همچنین در آن زمان عده ای هرمهایی از چوب میساختند و آنرا با شاخه های درختان همیشه سبز و شمع تزیین میکردند.
    به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخشهای دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد. در سال 1841، انگلستان، پرنس آلبرت (Prince Albert)، شوهر ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد.
    (فرستنده:بردبار)


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/10/6 :: ساعت 11:40 صبح)

    اعمال غدیر
     حادثه غدیر حادثه بزرگی است و عید غدیر عیدی بزرگ و شاید شریفترین عید مسلمانان است.

     در بیان ائمه علیهم السلام برای این روز بزرگ اعمالی وارد شده   است که به برخی از آنان اشاره می شود:
     1ـ تحکیم بیعت با ولایت
     
    همانگونه که پیامبر اکرم بعداز نصب امام علی علیه السلام به امامت مسلمین به جماعت مسلمانان امر کرد که با او

    بیعت کنند در سالروز آن حماسه جاوید پیامبر تجدید آن بیعت سفارش شده است. لذا زیارت امیرالمومنین و سایر ائمه

     مستحب است. به همین منظور ادعیه زیادی نیز وارد شده است.

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/9/29 :: ساعت 10:42 عصر)

    از عید خون تا عید خدا

    عید قربان

    عید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى کردن است. در سرزمین مِنا با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مى‏شود؛ زیرا فلسفه عمل حج‏گزار و قربانى کننده این است که او با تمسک به حقیقت «ورع» گلوى دیوِ طمع را مى‏برد و آنچه از قربانى به خداى سبحان مى‏رسد، گوشت و خون نیست، بلکه روح کردار و جان عمل (تقوا) است و حاجى وارث ابراهیم خلیل الرحمن علیه‏السلام است که اسماعیل نفسش را به قربانگاه مى‏برد و آن را ذبح مى‏کند و به لقاء‎الله مى‏رسد. این سخن رهبر فقیدمان است که فرموده است:

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/9/29 :: ساعت 1:2 عصر)

     صحبت حکام ظلمت شب یلداست

    نور ز خورشید جوی بو که برآید 

     یلدا برگرفته از واژه ای سریانی است و مفهوم آن « میلاد» است. ایرانیان باستان این شب را شب تولد الهه مهر « میترا» می پنداشتند، و به همین دلیل این شب را جشن می گرفتند و شادمانه رقص و پایکوبی می کردند.آن گاه خوانی الوان می گستردند و « میزد» نثار می کردند. «میزد» نذری یا ولیمه ای بود غیر نوشیدنی، مانند گوشت و نان و شیرینی و حلوا، و در آیین های ایران باستان برای هر مراسم جشن و سرور آیینی، خوانی می گستردند که بر آن افزون بر آلات و ادوات نیایش، مانند آتشدان، عطردان، بخوردان، برسم و غیره، برآورده ها و فرآورده های خوردنی فصل و خوراک های گوناگون، از جمله خوراک مقدس و آیینی ویژه ای که آن را « میزد» می نامیدند، بر سفره جشن می نهادند.

    ادامه مطلب...



    <      1   2   3      

    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]