سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( چهارشنبه 86/12/8 :: ساعت 10:15 صبح)

    کفشهای نوک تیز

         یک متخصص ارتوپدی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : پوشیدن کفشهای نوک تیز باعث تغییر شکل پنجه پا می شود.
          دکتر « خلیل علیزاده » در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان این مطلب , افزود : شصت پا استعداد تغییر شکل در انگشتان را دارد که پوشیدن کفش های نوک تیـز باعث این تغییرات می شود.
          وی اظهار داشت : این عامل در سمت داخل پا برجستگی هایی را ایجاد کرده که موجب انحراف پا به سمت خارج می شود و بسیار برای پا دردناک است . 


          وی با اشاره به اینکه کفش عاملی محافظ و تسهیل کننده راه رفتن محسوب می شود , افزود : تولیدکنندگان و افراد نباید به جنبه های زیبایی کفش توجه کنند , زیرا تغییر شکل در انگشتان پا می تواند به مروز زمان عوارض خطرناکی را به همراه آورد.
          این متخصص توصیه کرد : افراد بویژه زنان باید درانتخاب کفش علاوه بر جنبه زیبایی , راحتی , وجود فضای کافی برای جلوی پنجه پا , عدم فشار بر انگشتان را مدنظر قرار دهند.
    علیزاده با اشاره به نبودن پاشنه کفش بیش از دو سانت , تصریح کرد : کفش باید محکم , با رویه چرمی , و دارای روبند باشد , زیرا کفش بدون روبند بعد از مدتی پهن و گشاد شده و در انحراف انگشتان پا موثر است .
    هم اکنون در تقریبا تمام کفش فروشی های تهران کفش های نوک تیز چه مدل زنانه و چه مدل مردانه به صورت مد روز درامده و به فروش می رود.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]