سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/10/13 :: ساعت 10:36 صبح)

    لپ تاپ های 100دلاری در اختیار مدارس کشورهای فقیر قرار می گیرد



    تا اواخر سال 2006لپ تاپ های قابل حمل که قیمت آنها فقط 100دلار است در اختیار دانش آموزان کشورهای فقیر قرار می گیرد.

    به گزارش بخش خبر سایت http://www.IRITN.com ، آقای نیکلاس نگروپونت، رئیس آزمایشگاه MIT Media خاطر نشان کرد که آنها هم اکنون در حال مذاکره با کارخانه ها هستند . اولین سفارش برای تولید این لپ تاپ ها برای ماه فوریه یا مارس آماده می شود. تایلند و برزیل نیز جزء شش کشوری بودند که بیشترین علاقه را نسبت به این طرح نشان دادند.
    این لپ تاپ دارای صفحه نمایش کم توانی است که می تواند تا40 دقیقه به صورت سیاه وسفید به کارخود ادامه دهد. رنگ این لپ تاپ ترکیبی ازسبزلیمویی و رنگ زرد است.
    دراصل طراحی لپ تاپی با فناوری بی سیم و کمترین توان مصرفی و تمایل کارخانه ها برای تولید آن به قیمت 100دلار دولت ها را تشویق کرده است تا در اولین سفارش خود حداقل یک میلیون از این لپ تاپ ها را خریداری کنند و دراختیاربچه های مدرسه قراردهند . قرار است طی دو سال ده ها میلیون از این لپ تاپ ها تولید و خود در اختیاردانش آموزان قرار بگیرد.
    این لپ تاپ دارای یک پردازنده 500مگاهرتزی ، حافظه یک گیگا بایتی و صفحه نمایش دو حالته منحصر به فردی است که هم می توان در حالت رنگی از آن استفاده کرد و هم در حالت سیاه وسفید که با نور خوشید قابل خواندن است .
    سیستم عامل این لپ تاپ احتمالا سیستم عامل اپن سورسی چون لینوکس خواهد بود. شرکت های گوگل ،AMD، News crop و Real Hat برای پیشبرد این پروژه کمک های شایانی کرده اند.

     





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]