سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( سه شنبه 86/10/11 :: ساعت 1:52 عصر)
    Google Companyگوگل شرکتی شناخته شده است که می توان گفت صد در صد کاربران اینترنت حداقل یکبار از آن استفاده کرده اند. اما زمانی که گوگل در سال 1995 کار خودش را شروع کرد کسی فکر نمی کرد که اینقدر سریع پیشرفت کند. گوگل طی این تقریبا 12 سال از یک موتور جستجوی صرف، به یک غول اینترنتی در همه زمینه ها بدل شده است. یعنی کمتر شاخه ای در اینترنت یافت می شود که گوگل در آن فعالیت نکند. از جستجوی اینترنت و کتاب و ویدئو و .. گرفته تا ایمیل و نقشه و وبلاگ و …

    در زیر مهمترین و شامل ترین خدمات گوگل معرفی و توضیح داده می شوند:

    1. جستجوی وب: معروفترین و شایعترین موتور جستجوی وب که محال است کسی از اینترنت استفاده کرده باشد و حداقل یکبار از Google Search استفاده نکرده باشد.
    2
    . Google Docs & Spreadsheets: این ابزار بسیار سودمند آنلاینی است که جایگزین خوبی برای ورد و اکسل مایکروسافت محسوب می شوند. مخصوصا برای کسانی که مجبورند بابت آفیس پول پرداخت کنند، چون گوگل مجانی است (برای ما ایرانی ها شاید اینگونه نیاشد). ابزار صفحات گسترده گوگل هم جایگزین لایقی برای اکسل است. تقریبا همه فرمولهای اکسل را دارد و آن لاین است. آنلاین بودن این ابزار مزیت بسیار خوبی است. چون همه جا در دسترس است و می توانید اسنادتان را براحتی به اشتراک بگذارید و به طور گروهی آنها را ویرایش کنید.
    3. جیمیل: زمانی ایمیل یاهو بسیار پرطرفدار بود. هنوز هم است. اما ایمیل گوگل که آمد همه چیز را عوض کرد. با تکنولوژی آژاکس در جیمیل، یاهو مجبور به پیروی از گوگل Google Companyشد و ایمیلش را مجهز به آژاکس کرد. با دادن فضای بیش از 2 GB از طرف گوگل، یاهو مجبور شد فضای ایمیل کاربران را از 4 و 6 MB! و 250 MB به بالاتر و بینهایت ارتقا دهد. یاهو همچنین با تبعیت از گوگل امکان چت در محیط ایمیل را به خدمات خود اضافه کرد. با توجه به اینکه هنوز کاربران ایمیل یاهو از جیمیل بیشترند، ولی شاید روزی گوگل در این زمینه نیز مانند جستجوی وب، یاهو را پشت سر بگذارد.
    4. بهترین سرویس وبلاگ نویسی در اینترنت متعلق به گوگل است. گوگل با خرید Blogger و عرضه مجانی آن به کاربران، آن را عمومی تر و کاربرپسندتر از قبل کرد، هر چند امروز از سوی وردپرس تهدید می شود.
    5. سرویس اشتراک ویدئوی آنلاین Youtube متعلق به گوگل است. گوگل با خرید یوتیوب، بهترین و پرطرفدارترین وبسایت اشتراک ویدئو را از نظر کیفیت و سرعت ارتقا داد تا همچنان بی رقیب باقی بماند.
    6. گوگل Earth ، بهترین کره زمین مجازی آنلاین که جزئیات و فراز و نشیبهای کره خاکی ما را به زیبایی نمایش می دهد. فواصل و اسامی شهرها و اماکن مختلف و ساختمان های سه بعدی، همه انقلابی در علم جغرافیا محسوب می شوند.
    7. سرویس آمار بازدید سایت گوگل (Google Analytics)، ابزاری بسیار کامل است. هر نوع اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان سایتتان که بخواهید به شما می دهد. اکثر شهرهای ایران را می شناسد و بازدید کنندگانتان از هر شهری را به شما اطلاع می دهد.
    8. گوگل دسکتاپ، ابزار جستجوی داخل کامپیوتر شخصی شما که تمام فایلهای داخل کامپیوترتان را به سرعت و مانند جستجوی اینترنت برایتان می یابد. کافی است آن را نصب کنید و به آن فرصت بدهید تا فایلهای داخل کامپیوترتان را شناسایی کند. گوگل دسکتاپ در کنار موتور جستجوی خود، امکانات بسیار جالب دیگری به نام Gadget هم دارد که شامل انواع ابزار کاربردی و سرگرمی جالب می شود.
    9. به کمک موتور جستجوی کتاب گوگل، هر کتابی که می خواهید پیدا کنید و آن را به صورت آنلاین بخوانید. اخیرا کتابهای فارسی و عربی هم به کتابخانه گوگل اضافه شده و همچنان در حال اضافه شدن هستند. می توانید در متن کتابها هم جستجو کنید.
    Google Firefox 10. موتور جستجو و خرید کالای گوگل که هر چند در حد ebay نیست، اما در نوع خودجالب و مفید است، چون امکانات خوبی دارد و تسهیلات خوبی از قبیل تخفیف و قیمتهای ویژه هم به مشتریانش می دهد.
    11. فایرفاکس که هر چند متعلق به گوگل نیست، اما به خوبی از سوی گوگل پشتیبانی می شود و طرفداران زیادی دارد.

    12. آلبوم تصاویر پیکاسا (Google PicasaWeb) یک ابزار آنلاین اپلود و نمایش تصاویر و عکس است. 1 گیگا بایت فضا می دهد و میتوانید تصاویرتان را به صورت اسلایدشو تماشا کنید. آلبوم عمومی یا خصوصی درست کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای عکسهایتان توضیح بگذارید. از برنامه پیکاسا برای سازماندهی تصاویرتان استفاده کرده و آنها را به آلبوم آنلاین خودتان آپلود کنید.

    13. Google Reader: بهترین ابزار آنلاین خواندن فید و سازماندهی آنها. با گوگل ریدر صدها فید را به محیط کاری خودتان اضافه کرده و مطالب وبلاگها و سایتهای دیگر را بدون وارد شدن به سایت مورد نظر بخوانید. این ابزار با پشتیبانی از زبان فارسی و عربی و نمایش متون فارسی از راست به چپ کامل ترین فیدخوان آنلاین محسوب می شود.

    تنوع ابزار گوگل به اینجا ختم نمی شود. اما فعلا به همین قدر اکتفا می کنیم و در آینده نزدیک لیست فوق را بروزآوری خواهیم کرد. شما هم در این امر سهیم باشید.

    (بردبار)





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]