سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( یکشنبه 89/3/9 :: ساعت 1:5 عصر)

    وزیر آموزش و پرورش در همایش فرهنگ‌آفرینان فاطمی:

    وزیر آموزش و پرورش در همایش فرهنگ‌آفرینان فاطمی گفت: از این پس سرانه مدارس، بدون هیچ واسطه‌ای و مستقیماً به حساب خود مدارس واریز می‌شود.


    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط  عمومی وزارت آموزش وپرورش، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در همایش فرهنگ آفرینان فاطمی با اشاره به جایگاه والای علمی حضرت زهرا سلام‌ا... علیها افزود: حضرت فاطمه (س) اجتماعی‌ترین و عالم‌ترین زن در زمان خود بود به گونه‌ای که در استدلالات علمی حضوری فعال داشت و از هدف خود یک قدم عقب‌نشینی نکرد.

    وی نقش خانواده را در تربیت و تعلیم فرزندان نقش ویژه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ارزش‌هایی مثل عفاف و حجاب در جامعه رشد پیدا کند باید توجه ویژه به خانواده داشته باشیم. مدرسه نیز با همه تاثیری که در امر خطیر تعلیم و تربیت دارد، بعد از خانواده قرار می‌گیرد.

    وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان آموزش و پرورش درخصوص تساهل در امر استفاده فرهنگیان از خدمات مربوط به آن‌ها مانند استخرهای شنا تاکید کرد: در هر منطقه‌ای از آموزش و پرورش که دستورات وزارت‌خانه اجرایی نشود مجبور به تغییر در آن خواهیم شد.

    حاجی بابایی با اشاره به نگاه والای مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش افزود: اگر بتوانیم ذره‌ای از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در آموزش و پرورش محقق کنیم شاهد تحول عظیمی در نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

    وزیر آموزش و پرورش معلم را محور تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: تحول بنیادین باید نگاه مردم را به آموزش وپرورش تغییر دهد.

    وی از اختصاص 12 درصدی اعتبارات عمرانی در تجهیز مدارس خبر داد و تصریح کرد: از این پس، سرانه مدارس مستقیماً به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس ویژه دولتی موظفند 20 درصد ظرفیت خود را به فرزندان فرهنگیان بدون دریافت هیچ وجهی اختصاص دهند.

    حاجی بابایی ادامه داد: اگر تعداد فرزندان فرهنگیان ثبت‌نام شده بیش از 20 درصد کل ظرفیت ثبت‌نامی باشد، مبلغ ثبت‌نام بین همه فرزندان فرهنگیان تقسیم می‌شود.

    لازم به ذکر است این همایش با حضور جمعی از زنان فرهنگی، همسران وزرای دولت ونمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در محل تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.






    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]