سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( جمعه 89/3/7 :: ساعت 11:7 عصر)

     

    وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ نتایج نهایی آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی،‌ در نیمه اول تیرماه اعلام خواهد شد.
     

    به گزارش  فارس حمید‌رضا حاجی بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از مراکز برگزاری اعزام فرهنگیان به خارج از کشور در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: در آزمون امسال اعزام فرهنگیان به خارج از کشور،‌ حدود 21 هزار نفر شرکت کرده‌اند که در مرحله اول به‌ میزان 3 برابر ظرفیت یعنی هزار و 650 نفر پذیرش خواهند شد و در نهایت پس از انجام مصاحبه‌های تخصصی و لحاظ کردن مهارت‌های معلمی،‌ حدود 550 نفر به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

    وی افزود:‌ در حال حاضر 148مدرسه جمهوری اسلامی ایران در 101 کشور دنیا فعال است که تلاش می‌کنیم تا با افزایش اعزام‌ها، ‌این مدارس در خارج از کشور توسعه یابند؛ ‌در همین راستا کمک‌های خوبی انجام و 10 مرکز آموزش از راه دور نیز برای هموطنان خارج از کشور تأسیس شده است.

    حاجی بابایی گفت:‌ بر اساس آزمون‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار شده است‌، تعدادی از فرهنگیان که در آن آزمون‌ها پذیرفته‌شده‌ و مراحل گزینش را نیز پشت سر گذاشته‌اند آماده اعزام هستند؛‌ بنابراین امکان دارد همه افرادی که در آزمون امسال پذیرفته می‌شوند، در سال جاری اعزام نشده و به تدریج بر اساس نوبت اعزام شوند.

    وی از برطرف‌شدن مشکل پرداخت‌های فرهنگیان خارج از کشور خبر داد و تصریح‌کرد: تلاش می‌کنیم به ‌گونه‌ای عمل کنیم تا نیرویی که به‌ عنوان فرهنگی وارد مدارس خارج از کشور می‌شود،‌ از همان ابتدا با مشکل مالی مواجه نباشد.

    حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر هزار و 800 فرهنگی در خارج از کشور، ‌مسئولیت تعلیم و تربیت 17 هزار دانش‌آموز ایرانی مقیم آن کشورها را برعهده دارند.

    وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ در شهرستان‌های استان تهران حدود 65 هزار صندلی برای برگزاری آزمون متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که نشان‌دهنده کار شبانه‌روزی و سنگین همکاران وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر آزمون است.

    حاجی بابایی تصریح‌کرد:‌ در استان خراسان رضوی حدود 55 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و در سایر استان‌ها نیز این رقم در حدود 35 هزار تا 45 هزار نفر است که در نهایت با رقابت 600 هزار نفری داوطلبان، تجربه خوبی برای مردم فراهم شده است تا فرزندانشان در یک رقابت عادلانه استخدام شوند و وزارت آموزش و پرورش نیز آزمونی با این حجم استقبال را برگزار می‌کند.

    وی گفت: ‌در نیمه اول تیرماه تا 3 برابر ظرفیت اعلام شده که حدود 120 هزار نفر را شامل می‌شود پذیرش خواهند شد و در نهایت بر اساس آزمون‌های تخصصی و مصاحبه 40 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

    حاجی بابایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش احتمالاً در نیمه اول مرداد اعلام خواهد شد؛ ‌ولی تلاش می‌کنیم تا این کار زودتر انجام شود تا کلاس‌های لازم سریع‌تر برگزار شود.


     





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]