سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( شنبه 89/2/4 :: ساعت 11:28 عصر)

    وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش با 100 محور عملیاتی می‌شود که یکی از این محورها تأسیس انجمن‌های ورزشی است.
     


    به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش تأسیس انجمن تیر و کمان آموزشگاه‌های کشور که امروز در مرکز پیش‌دانشگاهی مطهره شاهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم آموزش و پرورش تأثیرگذاری داشته باشیم باید ورزش تأثیرگذاری داشته باشیم.
    وی ادامه داد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ورزش دانش‌آموزی را که موجب نشاط و شادابی دانش‌آموزان و جامعه می‌شود را به شایستگی احیا کند.

    * سازمان تربیت‌بدنی باید تمام امکاناتش را در اختیار مدارس قرار دهد

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازمان تربیت‌بدنی باید تمام امکاناتش را در اختیار مدارس قرار دهد، تصریح کرد: برای اینکه تیم‌های ملی قدرتمندی داشته باشیم باید پایه‌های آن را در مدرسه به طور مناسب بنا کنیم که انجام این امر یکی از برنامه‌های مهم و کلیدی آموزش و پرورش در زمینه ارتقاء ورزش دانش‌آموزی است.
    حاجی‌بابایی بیان کرد: اعضای تیم ملی در تمامی رشته‌ها باید از بین 13 میلیون دانش‌آموز یعنی 13 میلیون متخصص انتخاب شوند تا با قدرت کامل وارد عرصه‌های رقابت بین‌المللی شویم.

    * انجمن‌ها ورزشی نظام آموزشی کشور به 35 انجمن افزایش خواهد یافت

    وی افزود: در راستای پیشبرد اهداف کلانی که در زمینه ورزش دانش‌آموزی دنبال می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک انجمن‌ها ورزشی نظام آموزشی کشور به 35 انجمن افزایش خواهد یافت.
    وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که استخرهایی که در حال حاضر در اختیار بخش‌های خصوصی است در هفته معلم مختص معلمان و دانش‌آموزان خواهد بود، ادامه داد: 23 استخر شنای سرپوشیده در شهر تهران وجود دارد که تعداد آنها در آینده افزایش خوبی خواهد داشت و با سیاست‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، تمام امکانات ورزشی از جمله استخرهای آموزش و پرورش به معلمان و دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

    * نظام تعلیم و تربیت فقط کتاب نیست

    حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه که نظام تعلیم و تربیت فقط کتاب نیست و باید ورزش هم مورد توجه خاص قرار گیرد، افزود: به زودی یک‌صد سالن ورزشی استاندارد در شهر تهران و 4 هزار سالن ورزشی در سراسر کشور برای دانش‌آموزان و معلمان ساخته خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه ورزش رکن اصلی آموزش و پرورش است، گفت: دانش‌آموزان دختر باید از سن 15ـ 14 سالگی ورزش را آغاز کنند در غیر این صورت در آینده به عارضه‌های جسمانی مبتلا خواهند شد که در همین راستا آموزش و پرورش امسال 20 هزار معلم ورزشی را به مجموعه 18 هزار و 500 مربی ورزشی اضافه خواهد کرد.

    * 10 هزار دارالقرآن و کانون قرآنی در مدارس سراسر کشور افتتاح می‌شود

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اظهار داشت: در این راستا از سال تحصیلی 90 ـ 89 ، 10 هزار دارالقرآن و کانون قرآنی در مدارس سراسر کشور افتتاح می‌شود که از این تعداد 3 هزار دارالقران مربوط به شهر تهران است.
    حاجی‌بابایی تأکید کرد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در راستای ارتقاء منزلت، شأن و جایگاه معلم به کار گرفته است تا آنها را به طور شایسته احیا کند.
    وی در ادامه و با اشاره به تأسیس انجمن تیر و کمان آموزشگاه‌های کشور، تصریح کرد: این ورزش ریشه در تاریخ ایران کهن و تاریخ اسلامی ما دارد و در روایت‌های دینی و مذهبی ما به ورزش تیراندازی و شنا تاًکید فراوانی شده است.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این دو ورزش، آموزش شنا برای دانش‌آموزان ابتدایی اجباری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه دانش‌آموزان ابتدایی پس از اتمام دوره شش ساله باید ورزش شنا را یاد گرفته باشند.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]