سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( یکشنبه 89/1/29 :: ساعت 11:40 عصر)

    کارت اعتباری خرید در 12 اردیبهشت ماه یعنی برابر با روز معلم در اختیار فرهنگیان و کارمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد

    وزیر کار و امور اجتماعی گفت: در جلسه امروز شورای عالی اشتغال سیاست‌های اجرایی اشتغال‌زایی سال 89 در 40 بند تدوین شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی پس از جلسه شورای عالی اشتغال با تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران،اظهار کرد:

    براساس تصمیمی که امروز اتخاذ شد،کارت اعتباری خرید در 12 اردیبهشت ماه یعنی برابر با روز معلم در اختیار فرهنگیان و کارمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

    شیخ الاسلامی تاکید کرد: در مراحل بعد،کارت اعتباری خرید به همه کارمندان و بازنشستگان و همچنین اقشار مختلف داده می‌شود تا بدین صورت قدرت خرید مردم افزایش یابد.

    وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه از تشکیل ستادی برای ساماندهی مشاغل خانگی خبر دارد و تصریح کرد: ساماندهی مشاغل خانگی در سال جاری دنبال شده و ظرفیت‌های این مشاغل احیا و فعال خواهد شد تا با ارایه آموزش، مقرری و پیوند این مشاغل با بازارهای بیرون، گام خوبی جهت رفع مشکل بیکاری برداشته شود.

    شیخ الاسلامی افزود: بحث ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه در داخل کشور و ساماندهی و توسعه اعزام نیروهای کار به خارج از کشور در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد البته با توجه به نبود آمار دقیقی از به ثمر رسیدن برنامه‌ریزی انجام شده برای اعزام نیروهای کار به خارج،نمی‌توانیم آمار دقیقی از تحقق این امر ارائه دهیم.

    وی درخصوص کشورهایی که متقاضی پذیرش نیروی کار ایرانی هستند، تصریح کرد: کشورهای آفریقای جنوبی، قطر، مالزی و همچنین تمامی کشورهای همسایه مانند پاکستان و عراق خواستار پذیرش نیروی کار ایرانی هستند.

    سخنگوی شورای عالی اشتغال درباره دیگر مصوبات جلسه امروز شورا، گفت: یکپارچه سازی آموزش‌های مهارتی، هدف‌گذاری برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، مشارکت بانک‌ها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

    شیخ الاسلامی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان اظهارکرد: در حال تدوین مجموعه‌ای از مقررات برای حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان هستیم.

    وی درباره توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی نیز گفت: برای توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی 2 هزار روستا مشخص شدند که به صورت نمونه مشکل بیکاری در آنها حل خواهد شد سپس با تجارب حاصل از این طرح این موضوع را به دیگر مناطق گسترش خواهیم داد.

    شیخ الاسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه اشتغال، تصریح کرد: باید برای تقویت دفاتر کارآفرینی تدابیر لازم اتخاذ شود که البته تاکید ما برای توسعه اشتغال استفاده از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی است که البته دولت با سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود از آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

    دبیر و سخنگوی شورای عالی اشتغال درباره ایجاد سامانه اطلاعات بازار کار، بیان کرد: در جلسه امروز مقرر شد تا سامانه‌ای مربوط به اطلاعات بازار کار ایجاد شود تا با جمع‌آوری دقیق اطلاعات، موارد لازم در این سامانه انعکاس یابد.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]