سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 11:30 عصر)

    سازمان حج و زیارت با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به فصل جدید اعزام زایران از 30 اردیبهشت ماه سال جاری به عتبات عالیات، اعلام کرد که پیش ثبت نام جدید از ساعت 8 صبح 25 فروردین ماه جاری آغاز و ساعت 24 روز سی و یکم همین ماه پایان می یابد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: برنامه اعزام زایران در این دوره، از تاریخ 30 اردیبهشت تا 31 تیرماه سالجاری صورت می گیرد.

    در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آورده شده است: در این دوره همچون دوره­های قبلی، متقاضیان تشرف، قبل از ثبت نام در گروه ها، در سامانه پیش ثبت نام عتبات نام نویسی و کد رهگیری دریافت می کنند.

    بر اساس این اطلاعیه، روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه مشخصات ثبت شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده می شود و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد، از سیستم حذف خواهند شد .

    برنامه قرعه کشی از ثبت نام کنندگان جدید سفر به عتبات عالیات، چهارم اردیبهشت ماه امسال انجام می شود و نتیجه آن روز پنجم اردیبهشت روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت که متقاضیان می­توانند با مراجعه به این پایگاه از نتیجه پیش ثبت نام و تاریخ ثبت نام خود در کاروان ها مطلع شوند.

    در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: با توجه به محدودیت های موجود در بستر اینترنتی کشور، ممکن است اختلالاتی در روند ثبت نام متقاضیان وجود داشته باشد که ضرورت دارد با هماهنگی این مدیریت، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

    در این اطلاعیه مواردی تحت عنوان تذکرات مهم بیان شده که به شرح ذیل است:

    1 ـ افرادی که در پیش ثبت نام دوره های قبل شرکت کرده و حایز اولویت تشرف اعلام نشده ­اند، در این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام ندارند و اطلاعات آنان (‌ بر اساس گروه­بندی مربوطه ) به دوره جدید انتقال می یابد و در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد .

    2 ـ اطلاعات افرادی که در دوره قبل حایز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروهها ثبت نام نکرده­اند ، از سامانه پیش ثبت نام حذف خواهد شد و در صورتی که مایل به تشرف در این دوره باشند، لازم است دوباره برای طی کردن مراحل پیش ثبت نام اقدام کنند .

    3 ـ افرادی که مبادرت به ثبت­نام گروهی 35 نفره می­کنند، در صورتی که تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند و عدد گروه کمتر از 25 نفر شود ، گروه یاد شده حذف می شود و در قرعه­کشی بعدی شرکت داده نخواهند شد .

    در این اطلاعیه از متقاضیان خواسته شده است: برای آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام، موارد ذیل را حتما مطالعه و سپس برای انجام پیش ثبت نام اقدام کنند.

    متقاضیان می توانند به دو روش ذیل برای پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند:

    الف ـ پیش ثبت نام گروهی ، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1 نفر و حداکثر تا 7 نفر است)

    ب ـ پیش ثبت نام گروهی ، فقط 35 نفره ( ثبت نام در این روش می بایست حتماً 35 نفر کامل باشد )

    توجه : فقط 15درصد ظرفیت اعزام، مختص اعزام های گروهی ( گروههای 35 نفره ) است، بنابراین پیشنهاد می­شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروههای حداکثر تا 7 نفره ثبت نام کنید.

    - تذکرات مهم

    1 ـ هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

    2 ـ هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می تواند ( به عنوان سرگروه یا همراه ) پیش ثبت‌نام کند و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجایی اسامی گروه خود باشد، می تواند برای ثبت نام دوباره اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

    3 ـ کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌ احوال کشور مبنای عمل خواهد بود؛ بنابراین در ثبت کد ملی دقت مضاعف شود.

    4 ـ پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام ( شنبه 1/89/31 ) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده، میسر نیست.

    5ـ آدرس و کد پستی ده رقمی را به صورت کامل و صحیح در سیستم ثبت کنند.

    6 ـ باتوجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروان ها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

    7 ـ در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماههای اعلام شده در استان‌ بیشتر باشد، اولویت تشرف گروهها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنان اعلام می شود و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

    8 ـ قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه ( قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنید.

    9 ـ تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

    10 ـ کد ملی همه افراد ده رقمی است و باید تمامی ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

    11 ـ پس از تکمیل فرم و ثبت آن ، اطلاعات دریافتی برای کنترل نمایش داده می‌شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب و برای قطعی کردن پیش ثبت‌نام خود اقدام کنید. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده، صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح دوباره، برای رفع مغایرت ها اقدام کنید.

    12 ـ پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم، یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد که این شماره را یادداشت و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری کنید.

    13 ـ داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 4 ماه از تاریخ اعزام ضروری است؛ ضمنا فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند .

    14 ـ فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام هستند و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نیست.

    15 ـ برای پیش ثبت نام ترجیحا از Internet Explorer نسخه 5.5 به بالا استفاده کرده ، صفحه کلید خود را در حالت En قرار داده و کلید Caps Lock را خاموش کنید.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]