سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( پنج شنبه 89/1/19 :: ساعت 11:27 عصر)

    قرار دادن موزیک در وبلاگ باعث عدم مطالعه پست ها ، عدم تمرکز حواس و انصراف از بازدید می شود !

           بر اساس نظر سنجی سایت زیباوب ( حمید رضا ترکمندی،1389)(1) از بازدیدکنندگان وبلاگها از کشورهای مختلف ، شروع ناخواسته موزیک هنگام باز شدن وبلاگ ، موجب اذیت و نهایتا" انصراف از مطالعه پست های وبلاگ می شود . از حدود 1000 نطر دریافتی ، حدود 91 درصد ، مخالف قرار دادن موسیقی در وبلاگ ، می باشند . چند مورد از علل مخالفت افراد با شروع ناخواسته موزیک به صورت خلاصه ، چنین است :

    1- ایجاد مزاحمت و سر و صدای ناگهانی برای سایر ساکنان محل استقرار کامپیوترکاربر.

    2- عدم علاقه کلی به شنیدن موزیک و یا عدم علاقه به موسیقی انتخابی متن وبلاگ.

    3-همزمانی پخش چند نوع موسیقی از چند وبلاگ باز شده ،  موجب دستپاچگی ، اعصاب خوردی و به هم ریختگی تمرکز کار بر می شود و مجموعه صداهای ناهنجاری را تولید خواهد کرد و به یکباره اکثر وبلاگهای باز شده ، کلوز خواهد شد.

    4- عدم تناسب موزیک انتخاب شده متن با محتوای وبلاگ و ایجاد احساسات و حالات نامتناسب و ناخواسته در شنونده از جمله ؛ غم یا شادی  که کاربران اجباری برای همگام شدن با این احساسات در ساعات مختلف شبانه روز ندارند ، یکی ممکن است در اوج شادی باشد اما با بازکردن یک وبلاگ با موسیقی زمینه بسیار غمگین دچار عصبانیت و تقابل می گردد و برعکس ...

    5- باز کردن وبلاگهای مختلف در محیط های رسمی ، اداری ، آموزشی ، اگر دارای موزیک های مختلف و همزمان باشد ، برای کاربران ناخوشایند بوده و کلیه وبلاگها به ناچار برای پرهیز از پخش صدای آن بسته می شود.

    6- اظهار نظر کنندگان اعلام داشته اند که آنها برای خواندن مطالب به وبلاگ ها می روند  نه برای شنیدن موسیقی ، به عبارتی شیوه های دیگری در اوقات مناسب برای شنیدن موسیقی وجود دارد و نیازی به پخش موزیک در وبلاگ نیست آنها معمولا" به امید دیدن یک وبلاگ با محتوای غنی و مناسب اقدام می کنند .

    (1) حمید رضا ترکمندی –کارشناس ارشد مدیریت ،مدیر سایت زیباوب

    اینجا بد نیست که نظر اقای علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا را در مورد موزیک هم ببینید :

    موزیک در وبلاگ : این دیگر تازه کار و حرفه ای ندارد و به هرحال برخی از وبلاگ نویسان بر این اعتقاد هستند که خوانندگان وبلاگ ایشان در هنگام خواندن مطالب برای حفظ سلامتی هم که شده بایستی کمی برقصند! بنابراین یک آهنگ شش و هشت را انتخاب میکنند و با کمک دوستان حرفه ای تر کاری میکنند که خواننده وبلاگ به محض باز کردن وبلاگ ایشان محکوم به شنیدن موسیقی مورد علاقه نویسنده شوند. گاهی هم موسیقی وبلاگ از نوع سنتی یا حماسی ، بنیامینی و ... انتخاب می شود. اما باور کنید شنیدن ناخواسته موسیقی از هر نوعش همیشه هم جالب نیست ، بخصوص وقتی خواننده در ساعت دو بامداد و وقتی همه خوابند در اتاق تاریک نشسته و ناگهان اسپیکر کامپیوتر همه خانواده را به رقص می آورد! یا اینکه چند وبلاگ با هم باز شده و هر کدام ساز خود را می زنند یا اینکه خواننده وبلاگ در حال گوش دادن به موسیقی یا رادیوی مورد علاقه خود است ، در این حالات موسیقی وبلاگ تنها یک مزاحم آزار دهنده خواهد بود. به خاطر داشته باشید خوانندگان وبلاگ برای خواندن مطالب شما به وبلاگتان می آیند نه شنیدن موسیقی! اگر مایل به نمایش سلیقه خود را در انتخاب موسیقی برای خوانندگان وبلاگتان هستید می توانید کنترل مدیا پلیر یا لینک مستقیم فایل موسیقی را در وبلاگ قرار دهید تا کاربر به انتخاب خودش به موسیقی گوش فرا دهد!تخاب موسیقی برای خوانندگان وبلاگتان هستید می توانید کنترل مدیا پلیر یا لینک مستقیم فایل موسیقی را در وبلاگ قرار دهید تا کاربر به انتخاب خودش به موسیقی گوش فرا دهد!





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]