سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( یکشنبه 88/12/23 :: ساعت 4:27 عصر)

     

    به تمامی کارمندان دولت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی 1.5 میلیون تومانی عرضه می شود . 

     ولی الله  داودآبادی در گفتگو با مهر از ممنوعیت خرید هر نوع کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کارمندی که به زودی واگذار خواهد شد، خبر داد و گفت: در راستای حمایت از کالاها، تولیدات و بنگاههای داخلی، امکان خرید هر نوع جنس خارجی با کارت اعتباری کارمندی از طریق کنترل بارکد ممنوع است.

    عضو شورای عالی اشتغال اظهار داشت: در زمان طراحی کارت اعتباری 1.5 میلیون تومانی خرید برای کارمندان که در مراحل بعدی به کارگران و بازنشستگان نیز اعطاء خواهد شد، بحث شد که ممکن است افراد از این کارت برای خرید کالای خارجی استفاده کنند که این مسئله ناقض هدف اصلی طرح بوده است.

    خارجی ها در سبد خرید کارت اعتباری جایی ندارند

    داودآبادی ادامه داد: از این رو تصمیم گرفته شد امکانی حاصل شود تا خرید هر نوع کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کارمندی غیرممکن شود. از این طریق خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی که معمولا در سبد هزینه های خانوار قرار می گیرد در دسترس خانواده ها قرار خواهد گرفت که خود رونق تولیدات داخلی را سبب خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه تاکنون اقدام به واگذاری کارت اعتباری خرید کارمندان آغاز نشده است و اجرای آن از سال آینده برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین پیشنهادهای مطرح شده در زمان بررسی طرح واگذاری کارت اعتباری خرید به کارمندان، اجرای این طرح در حوزه کارگری بوده است که بازنشستگان و کارگران کارخانجات در مراحل بعد از کارمندان از این امکان برخوردار شوند.

    این مقام مسئول در بخش کارفرمایی تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه کارخانجات، بنگاهها و واحدهای تولیدی قرار بگیرد، عرضه کالاهای با قیمت مناسب، تخفیفات مناسب و کیفیت بالا است.

    داودآبادی گفت: با توجه به اینکه تاکنون در سطح وسیع واگذاری تولیدات بنگاهها به فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی توسط خود کارخانجات صورت نگرفته است، اغلب برای انجام این کار هم اکنون مشکلاتی دارند که باید آن را حل کنند. یکی از این مشکلات توزیع تولیدات از طریق شرکتهای پخش است.

    وی با اشاره به یکی از مزایای طرح واگذاری کارت اعتباری مبنی بر کنترل قیمتها، ملایم شدن رشد قیمتها و کاهش نرخ تورم، اظهار داشت: هم اکنون شرکتها باید راهکار عرضه مستقیم کالاها و تولیدات خود را به مصرف کننده نهایی  و از طریق فروشگاهها پیدا کنند.

    سوء استفاده ممنوع

    نماینده کارفرمایان کشور در شورای عالی اشتغال تاکید کرد: تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح باید ضمن ارائه کالاهای با کیفیت مرغوب، شرایطی را نیز فراهم کنند تا بهترین تولیدات آنها در دسترس مردم قرار بگیرد و این شائبه پیش نیاید که برخی با سوء استفاده از این فضا که در آن از خرید کالای خارجی جلوگیری می شود اقدام به عرضه کالاهای نامرغوب خود با قیمتهای بالا می کنند.

    داودآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون اجرای این طرح به تصویب رسیده است و به زودی اجرای فاز اول آن با واگذاری کارتها و اعتبار 1.5 میلیون تومانی به کارمندان آغاز خواهد شد، اینکه این طرح چقدر ضمانت اجرایی داشته باشد و بازرسیها در آن چگونه خواهد بود و اینکه حضور در این طرح تا چه حد برای شرکتها مقدور است، خود جای بررسی و بحث دارد ولی به صورت کلی طرح خوب و قابل دفاعی است که امیدواریم به اجرا درآید.

    به گزارش مهر، اخیرا شورای عالی اشتغال طرحی را به تصویب رساند که از این طریق قرار است به تمامی کارمندان دولت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی 1.5 میلیون تومانی عرضه شود و مبالغ خرید آن در پایان هر ماه از حساب آنها کسر شود. واگذاری این کارت به کارگران و بازنشستگان به آینده موکول شده است. قرار است فاز اول اجرای آزمایشی طرح از اردیبهشت ماه سال 89 آغاز شود.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]