سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( سه شنبه 88/12/11 :: ساعت 8:35 عصر)

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجمیع مدارس:
         مدارس زیر یکصد نفر نخواهیم داشت. 

        خبرگزاری پانا:وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از این پس با تجمیع چندین مدرسه در قالب مجتمع ؛ دیگر مدارس زیر یکصد نفر نخواهیم داشت .

    به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم سالروز امور تربیتی در اردوگاه شهید باهنر گفت : گاه در یک شهرستان 20 روستا در کنار هم قرار گرفته اند و یک یا دو معلم در این مدرسه ؛ مدیریت و تحصیل می کنند.
     
    وی ادامه داد: این مدارس در قالب مجتمع فعال می شوند و مدیران نیز از این پس با عنوان مدیران مجتمع به کار خود ادامه خواهند داد و از این طریق ؛ دیگر مدارس زیر یکصد نفر نخواهیم داشت .

    حاجی بابایی با بیان اینکه هم اکنون در مدارسی که کمتر از یکصد نفر دانش آموز دارند؛ مدیران به عنوان مدیران آموزگار شناخته می شوند؛ گفت : از این پس ؛ این افراد به عنوان معاونان آموزگار در مدارس فعال هستند و زیر نظر مدیر مجتمع فعالیت می کنند و امتیازاتی که شامل مدیر می شود به آنها نیز تعلق می گیرد .

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارتقای پست دفترداری مدارس ؛ گفت : از این پس دفتر داران مدارس به عنوان معاونان اجرایی فعالیت می کنند .

    وی تصریح کرد: تبدیل مدارس پراکنده شهرستان ها به یک مجتمع ؛ کار سختی نیست و نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی نخواهد بود و از طرفی کسی جلوی این کار را نخواهد گرفت ؛ بلکه لازمه این تغییر و تحول ؛ فکر است.
     
    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بزرگترین کار در این وزارتخانه ؛ مدیریت است ؛ اظهار داشت :حدود یکصد مورد را برای تغییر و تحول در آموزش و پرورش مد نظر دارم که تاکنون 20 مورد از آن موارد بررسی شده و در حال اجراست .

    وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید مدرسه را به سمت و سویی هدایت کند که نتیجه آن تربیت دانش آموزان ایثارگر؛ استقلال طلب ؛ دین مدار؛ ولایت مدار ؛ اهل زندگی ؛ تفکر و اندیشه باشد .

    حاجی بابایی افزود: آموزش و پرورش از روش سنتی و حافظه گرایی باید به سمت تفکر و اندیشه روی آورد تا جایی که در مدارس ابتدایی ؛ فلسفه را وارد کنیم.
     
    وی تصریح کرد: البته نه آن فلسفه ای که در ذهن بزرگسالان تداعی می شود بلکه فلسفه ای که در درون کتب و ظرفیت ذهنی دانش آموزان شکل بگیرد.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]