سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( دوشنبه 88/12/10 :: ساعت 8:56 عصر)

    به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش به سازمان آموزش و پرورش استان‌ها آمده است: رؤسای سازمان آموزش و پرورش استان‌ها ضمن رعایت دقیق موارد مندرج در این دستورالعمل و نظارت بر حسن اجرای آن نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب به همه فرهنگیان اقدام کنند.

    این بخشنامه می‌افزاید: ضروری است به منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در زمینه تکمیل جداول نیاز و عدم نیاز، دقت کافی به عمل آید تا در وضعیت نیروی انسانی سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها خللی ایجاد نشود.

    در ادامه این بخشنامه آمده است: تغییر محل خدمت مستخدم از یک منطقه آموزشی به منطقه آموزشی دیگر بر اساس تقاضای کتبی وی با رعایت ضوابط این دستورالعمل انتقال نامیده می‌شود همچنین انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر در حوزه تحت پوشش یک سازمان آموزش و پرورش، انتقال درون‌سازمانی و انتقال از حوزه تحت پوشش یک سازمان آموزش و پرورش به حوزه تحت پوشش خارج از آن سازمان، انتقال برون‌استانی نامیده می‌شود.

    این بخشنامه اضافه می‌کند: رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی، ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی، تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان و کمک به تأمین رفاه و آسایش نسبی فرهنگیان از اهداف دستورالعمل نقل و انتقال فرهنگیان در سال تحصیلی 89 ـ 88 است.
    این بخشنامه در خصوص ضوابط و مقررات عمومی نقل و انتقال فرهنگیان در سال تحصیلی 89 ـ 88 بیان می‌کند: انتقال تمامی کارکنان رسمی یا پیمانی واحدهای آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش، آموزش استثنایی، مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای اعم از اداری و آموزشی برابر ضوابط و مقررات این شیوه‌نامه انجام خواهد گرفت.

    این بخشنامه می‌افزاید: متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط نقل و انتقال پس از دریافت کد اینترنتی از کارگزینی مبدأ خدمتی خود باید نسبت به تکمیل فرم‌های نقل و انتقال رایانه‌ای از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنند همچنین انتقال کارکنان قراردادی، حق‌التدریس، افراد دارای طرح و متعهدین به منطقه مبدأ امکانپذیر نیست.

    در ادامه این بخشنامه آمده است: به منظور جبران کمبود نیروی انسانی مناطق آموزش و پرورش هر استان، تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استان به عهده سازمان آموزش و پرورش مربوطه خواهد بود همچنین انتقال به کلانشهر تهران در تمام رشته‌ها و به هر شکل ممنوع است.

    این بخشنامه در خصوص شرایط، ضوابط و مقررات انتقال دائم بیان می‌کند: متقاضیان انتقال دائم باید دارای حکم استخدام رسمی یا پیمانی با حداقل 5 سال سابقه اشتغال تمام‌وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 89 باشند؛ مدت سوابق خدمت در سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز آموزشی و نیز مدت خدمت نظام وظیفه به عنوان مدت سابقه اشتغال بند فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد.

    این بخشنامه ادامه می‌دهد: متقاضیانی که در سال تحصیلی 89 ـ 88 از یک استان به استان دیگر منتقل شده‌اند مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نیستند همچنین تأکید می‌شود که انتقال به کلانشهر تهران ممنوع است.

    این بخشنامه می‌افزاید: زوج فرهنگی متقاضی انتقال از یک مبدأ به مناطق یک استان دیگر باید نسبت به تکمیل فرم تقاضای انتقال به صورت عادی اقدام کنند؛ بدیهی است در صورت تحقق انتقال یکی از آنان و عدم تحقق انتقال دیگری، نسبت به انتقال همسر وی به محل انتقال او یا یکی از مناطق درخواستی اقدام خواهد شد.

    در ادامه این بخشنامه آمده است: افراد مورد نظر صرفاً می‌توانند متقاضی انتقال به مناطق یک سازمان آموزش و پرورش باشند همچنین افرادی که در مرخصی به سر می‌برند چنانچه متقاضی انتقال باشند باید با رعایت ضوابط و مقررات این دستور‌العمل نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

    این بخشنامه بیان می‌کند: پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نخواهد بود بنابراین متقاضیان انتقال باید قبل از ثبت درخواست همه جوانب امر را در محل درخواست خود بررسی کنند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشکل مواجه نشوند.

    این بخشنامه اضافه می‌کند: در شرایط بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر، موضوع انصراف از انتقال صرفاً تا قبل از اول شهریور ، " پس از طرح در کمیسیون نقل و انتقال سازمان مبدأ و مقصد به نحوی که موجب اختلال در ساماندهی نیروی انسانی نشود همچنین فرد متقاضی حداقل تا 3 سال آینده حق ارائه تقاضای انتقال را نداشته باشد " قابل بررسی و اقدام خواهد بود.

    این بخشنامه می‌افزاید: پس از اعلام نتیجه، عدم مراجعه به موقع افراد منتقلی به محل تعیین‌شده، غیبت تلقی شده و ضمن ممانعت از پرداخت حقوق و مزایا با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد لذا لازم است مبدأ خدمتی از بکار‌گیری آنان خودداری کنند و آموزش و پرورش مقصد بلافاصله مراتب غیبت آنان را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و اداره کل امور اداری و تشکیلات اعلام کنند.

    در ادامه این بخشنامه آمده است: نقل و انتقال کارکنان واحد‌های آموزشی صرفاً در چارچوب در ضوابط این شیوه‌نامه در یک مرحله و از طریق سامانه اینترنتی نقل و انتقالات وزارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
    این بخشنامه در خصوص شرایط، ضوابط و مقررات موارد استثنا بیان می‌کند: انتقال مشمولان این بخش (استثنا) به شرط دارا بودن حداقل 3 سال سابقه اشتغال تمام‌وقت در آموزش و پرورش تا 31 شهریور 89 و عدم تعهد خاص منطقه‌ای به جز شهر تهران امکانپذیر خواهد بود؛ قابل ذکر است افرادی که طی 5 سال گذشته از موارد مذکور استفاده کرده‌اند مشمول این بخش نمی‌شوند.

    این بخشنامه با بیان اینکه تمام مدارک استثنا متقاضیان باید طبق جدول زمان‌بندی با تأیید سازمان آموزش و پرورش استان به اداره کل امور اداری و تشکیلات ارسال شود تا پس از تأیید نهایی اقدام لازم صورت گیرد، می‌افزاید: مشمولان بخش استثنا شامل جانبازان 25 درصد به بالا با ارائه مدارک و مستندات از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح به استناد ماده 17 آئین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بدون شرط سابقه می‌شود.

    این بخشنامه ادامه می‌دهد: آزادگان و همسر آنان با ارائه مدارک و مستندات تأیید‌شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پدر، مادر، فرزند و همسر شهدا و مفقود الاثرها با ارائه مدارک و مستندات تأییدشده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حافظان 20 جزء از قرآن کریم منحصراً برای یک بار در طول خدمت، زنان فرهنگی که از سقف 3 سال مرخصی بدون حقوق به علت عدم تحقق انتقال به تبعیت از همسر استفاده کرده‌اند و افرادی که بیماری صعب‌العلاج همسر یا فرزند آنان با تأیید کمیسیون پزشکی استان به لحاظ نداشتن امکانات و تجهیزات پزشکی در منطقه خدمت فعلی برای مداوا و تأکید مبنی بر تغییر محل جغرافیایی به سبب ضرورت مراجعه مستمر برای درمان به یکی از مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد از دیگر مشمولان بخش استثنا محسوب می‌شوند.

    این بخشنامه با بیان اینکه این افراد ملزم به انتخاب 3 منطقه هستند و اتخاذ تصمیم در خصوص محل انتقال آنان با اولویت نیاز و عدم نیاز منطقه مقصد صورت می‌گیرد، می‌افزاید: افرادی که دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی باشند در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذی‌صلاح، مشروط به عدم وجود مراکز آموزش کودکان استثنایی در منطقه محل خدمت، همکاران فرهنگی همسر نظامی که انتقال اجباری همسر نظامی آنان از اول فروردین 88 به بعد بوده است و به تأیید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی در استان رسیده باشد و زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر فرهنگی خود نیز از مشمولان بخش استثنا به شمار می‌روند؛ گفتنی است ارائه حکم انتقال همسر نظامی و تکمیل و تأیید فرم شماره 5 الزامی است.

    این بخشنامه در خصوص شرایط، ضوابط و مقررات انتقال موقت ادامه می‌دهد: انتقال مشمولان این بخش در صورت دارا بودن حکم استخدام رسمی یا پیمانی با حداقل 2 سال سابقه اشتغال به خدمت تمام‌وقت امکانپذیر خواهد بود؛ لازم به ذکر است افرادی که دارای تعهد خاص خدمتی باشند در صورت موافقت با انتقال موقت آنان مدت انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص خدمت آنان کسر نمی‌شود و این افراد موظف به انجام تعهد در مبدأ خدمتی هستند.

    این بخشنامه می افزاید: متقاضیانی که در سال تحصیلی 90 ـ 89 در منطقه‌ای غیر از مبدأ خدمتی خود همزمان با تدریس موظف، با ارائه مدارک مستند اشتغال به تحصیل خواهند داشت، همسران فرهنگی افرادی که به جهت ادامه تحصیل، انتقال موقت یا مأمور به تحصیل (مشمولان تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری) می‌شوند و همکار فرهنگی مبتلا به بیماری حاد (با تشخیص کمیسیون استان) به دلیل عدم وجود امکانات پزشکی در مبدأ خدمتی، جهت درمان به مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد مشمولان این بخش محسوب می‌شوند.





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]