سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( یکشنبه 88/11/18 :: ساعت 10:31 عصر)

    وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح ارتقای بیمه معلمان در اسفند امسال خبر داد.
    به گزارش کارمندنیوز، ،حمیدرضا حاجی بابایی امروز در همایش اعضای شوراهای انجمن اولیا و مربیان شهر و شهرستان تهران همچنین افزود:

     اجرای این طرح از جامعه 30 هزار نفره فرهنگیان ایثارگر آغاز خواهد شد و برای دیگر فرهنگیان نیز از ابتدای فروردین 89 اجرایی می شود.

    حاجی بابایی درباره پیشبرد طرح های ساخت و ساز مدرسه در کشور نیز با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه آموزش و پرورش 12 درصد اعتبارات مربوط به ساخت و ساز فقط به تجهیز مدارس اختصاص می یابد، تاکید کرد: بر این اساس سال آینده سال تجهیز مدارس خواهد بود.

    وی همچنین درباره دیدار و گفتگوی امروز خود با رئیس جمهور گفت: در این دیدار بر پیگیری جدی روند ساخت و ساز مدرسه در کشور و تلاش مستمر مدیران مدارس نوساز برای تهیه و تجهیزات این مدارس تاکید شد.

    وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بی سابقه ارزیابی کردن روند پیشرفت ساخت و ساز مدرسه در تاریخ کشور اظهار داشت: براساس قانون ، 4 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای ساخت مدرسه اختصاص یافت که این حاکی از اعتقاد مسئولان کشور به اعتلای نظام تعلیم و تربیت است.

    وی با بیان اینکه اگر با همین روند پیش برویم تا 4 سال آینده هیچ کس نباید در کشور دغدغه مدرسه داشته باشد، به مدارس تهران به عنوان پایتخت کشور با قدمت بیش از 80 سال اشاره کرد که باید نوسازی شوند.

    حاجی بابایی درباره کمبود معلم ورزش در مدارس کشور هم گفت: آموزش و پرورش با مجوز رئیس جمهور، به زودی تعداد قابل توجهی معلم ورزش جذب خواهد کرد.

    وی با بی بدیل دانستن جایگاه معلم و آموزش و پرورش در جامعه افزود: در گذشته نیروی انسانی و منابع مالی ، شاخص ثروتمندی کشورها تلقی می شد، اما اکنون تولید علم و بهینه سازی هم به این ملاک ها افزوده شده است، بنابراین دستاوردهای علمی کنونی کشور ، ثروت ملی محسوب می شود.

    وزیر آموزش و پرورش همچنین ارسال کاوشگر سه به فضا ، پیشرفت در عرصه سلول های بنیادین و فناوری هسته ای را نه تنها سرمایه ملی،بلکه از عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: زیر ساخت همه این افتخارات در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

    حاجی بابایی در ادامه با اشاره به تاکید برخی بر تسریع در روند واگذاری مدارس به بخش خصوصی گفت: البته در این باره حضور مردم در کنار مدیران مدارس عاشقانه است ، اما نباید نگرش به موضوع خصوصی سازی مدارس مانند نگاه ما به شرکت های تجاری باشد.

    وی همچنین با بیان اینکه اداره کنندگان مدارس به خدا، دین و تعلیم و تربیت می اندیشند که البته در کنار این موضوع درآمد و زندگی هم وجود دارد، جایگاه انجمن اولیا و مربیان را در ساختار فکری خود بسیار مهم دانست و افزود: جایگاه این انجمن ها از هر معاونتی مهم تراست که در این زمینه انجمن اولیا و مربیان باید نقشی کلیدی در مدارس داشته باشد.

    وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای منزلت مدیران مدارس هم تاکید و تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز مدارس را باید در اختیار مدیران قرار دهیم نه آنکه از بیرون برای آنان هزینه کنیم





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]