سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • یک معاون ( چهارشنبه 88/11/14 :: ساعت 2:9 عصر)

    رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش با تشریح فعالیتهای این مرکز گفت: تمام آمار و اطلاعات آموزش و پرورش از مدرسه تا حوزه وزارتخانه برای اولین بار در کشور تحت پوشش سیستم وب قرار می گیرد و به روز خواهد شد.

    اسدالله اسدی گرمارودی در گفتگو با مهر با بیان اینکه مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری به تازگی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده افزود: این مرکز دارای چهار اداره کل است که هریک وظایف تعریف شده ای دارند.

    این اظهارات در حالی از سوی گرمارودی مطرح می شود که پیش از این وزیر آموزش و پرورش از نبود اطلاعات و آمار دقیق در آموزش و پرورش گلایه کرده بود.

    رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش با تشریح وظایف اداره کل آمار اظهار کرد: این اداره پیش از این در معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارتخانه بوده که هم اکنون وظیفه جمع آوری و تحلیل آمار مربوط به دانش آموزان، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را دارد.

    اسدی گرمارودی افزود: ما باید تعداد معلمان، جنسیت، مدرک تحصیلی، رشته مورد تدریس، سابقه کار و تعداد بازنشستگان و تعداد دانش آموزان، فارغ التحصیلان و... را دقیق داشته باشیم، آنها را تحلیل کنیم و پنج سال آینده را ترسیم نماییم.

    این مقام ارشد در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیستم قبلی رایانه ای وزارت آموزش و پرورش بگفا و تحت داس بوده است گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری، وزارت آموزش و پرورش گامهای لازم و اولیه ای را برای ایجاد سیستم وب برداشته اند که امیدواریم این برنامه بزرگ که وزیر آموزش و پرورش هم بر آن تاکید دارند سریعتر اجرا شود.

    نبود آمار و اطلاعات دقیق از تعداد دانش آموزان، معلمان و مدارس همواره یکی از اصلی ترین چالشهای آموزش و پرورش ایران بوده است. چنانکه وزیر سابق آموزش و پرورش نیز از این موضوع انتقاد کرده و حتی در مراسم تودیع خود عنوان کرده بود که" من حتی نفهمیدم که چه تعداد مدرسه در کشور داریم؟

    اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه ایجاد سیستم وب تحول بزرگی در آمار و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش دارد، تاکید کرد: هم اکنون تمام بانکها به این سیستم مجهز هستند وظرف ?? ساعت تمام اعتبارات ورودی و برداشت شده توسط مشتریان را در سراسر کشور می توانند مشاهده کنند. ما نیز باید بتوانیم آمار تمام معلمان یک مدرسه، دانش آموزان، فضاها، امکانات و تجهیزات را در سراسر کشور به روز داشته باشیم.

    رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد سیستم وب در آموزش و پرورش را با چهار مشخصه صحت، دقت، امنیت و سرعت دنبال می کنیم به گونه ای که مدیران آمار را باور کنند و مسئولان با توجه به آن برنامه ریزی نمایند.

    اسدی گرمارودی آموزش نیروی انسانی را یکی دیگر از وظایف مرکز متبوع خود عنوان کرد و گفت: کلیه امور مربوط به آموزش کوتاه مدت و بلند مدت فرهنگیان کشور که پیش از این دفتر ارتقای مهارت فرهنگیان نام داشت را تحت اداره آموزش عالی و کوتاه مدت زیر نظر این مرکز قرار داده ایم.

    این مدیر ارشد در وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت اداره کل فناوری نیز اظهار کرد: کلیه سخت افزارها و نرم افزارهای مربوط به وزارت آموزش و پرورش تحت مدیریت این اداره خواهد بود و به موازات ایجاد مرکز نیروی انسانی، آمار و فناوری در حوزه ستادی وزارتخانه، تمام آموزش و پرورش مناطق و استانها نیز دارای این مرکز خواهند شد.

    منبع : سایت آفتاب





    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]